Havregrynsgröt

med tropiskmangomix = de bästa jag har ätit !! säger Kajsa :)

Idag blev de drakborgen me´ Hampus familjen - härligt ! Det behövde vi, Zack busa så han tvärsomna nu till natten. Han brukar alltid ligga o läsa, men inte ikväll.
Eller så va han bara lite ivrig på morgondagen... han vet att bokrean börjar o har fått välja sig ett par böcker. Självklart blev det en kroppsbok. Så de åker vi nog o köper i morgon. 

Hatar dessa tråkdagar i form av tjat o gnat o gnäll o suckar osv....
Zack lovar o lovar men tyvärr hålls det inte alltid. Och jag tänker ju lite så att kan han lita på mej så ska jag kunna lita på honom. Ja enkla små saker. Som i kväll ville han se klart ett program på tv innan han tog på pyjamasen, mamma jag lovar att gå direkt när det e slut. Ok sa jag. då litar jag på dej. JA får jag till svar. MEN näe denna gång gick det inte alls! Det brukar kunna gå bra, men inte idag.
Jag berätta att jag blir besviken o ledsen när han inte håller va han lovar. Tänk om jag skulle gå på affären o lova att köpa med mig en glass till dig, så kommer jag hem utan o säger nä men ja tänkte ja kan ta den nästa gång. VAD skulle du säga då ??? Ja men mamma de skulle inte göra nånting Eller så skulle jag ha följt med och påminnt dig eller tagit glassen själv =)
*suck* Han är för klok ibland =) jag ska sluta göra sånna jämnförelser.

Denna e oxå rätt "bra"
Vi går hem efter dagis en dag o småpratar lite. Så frågar jag helt spontant Om det skulle komma en kille här i bilen o fråga dig om du ska med till Technichus vad säger du då??
Vad heter du?
Då svara han pelle.
Vill du följa med till Technichus?
JA !
Nej men Zack du känner ju inte killen!
jo jag vet ju va han heter :)

hmmm då e de de man får börja honom att lära sig, man känner inte personen bara för att man vet va den heter.

vi provar igen...
Det kommer en person här i bilen o fråga dig om du vill följa med hem till honom o se på hans söta kattungar.
Vad säger du då?
Vad heter du?
Då svara han Kalle. 
Vill du följa med hem till mig o se kattungarna??
Näe, men vi kan åka till Technichus :D
 
Så nu ska jag ta o krypa ner i sängen innan de e dags att kliva upp o amma... om hon inte råkar sova vääldigt gott på gröten ;)

Puss o godnatt ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0