Jordens största UB !!

Vi, jag o barnen åkte till J och barnen i backen. Det va så roligt att se Kajsa o Hanna på golvet, de såg ut som två små söta sälar ;) Men när de sågs så sken båda upp o riktigt log mot varandra :) Hanna e ju lite äldre så hon "åla" fram mot K. tog tag i hennes lilla märke på ena tröjärmen, Kajsa titta på henne o kasta fram sin lilla hand på H´s andra arm. Sen skulle ni sett blicken ! Haha som värsta catfighten =D om snyggaste killen på skolan ;)

Sen bar det iväg mot det största UB (Utbrott) Marcus nån gång sett hos mig...
Bakrunden är att MrM ska åka till finland på måndag morgon och igår gick hans firmabil sönder, ingen värme inne i bilen.
Vi åkte och lämnade in den på firman i hopp om att de skulle hinna fixa den idag, vilket var minimalt. Så han jagade efter ljus o lykta efter en hyrbil, fick tag i typ sista i stan. Idag ringer de o säger att bilen är klar, Marcus ringer o avbokar hyrbilen. Vi åker dit, jag lämnar han och Zack och åker själv iväg med Kajsa till Willys för en rejäl handling, passa på medans vi ändå va på vägen... så jag fixar veckan utan att behöva tänka affär. Jag hinner in o börja plocka då ringer marcus o säger att bilen INTE är klar än! Jag får skynda mig plocka det viktigaste (vilket sluta i en halvdan handling o känns ogjord) Kajsa vaknar o e inte nöjd i bilstolen. Marcus ringer igen o får inte hyrbilen som han precis avbokat. Tack o lov får han tag i en på en annan firma, så det löste sig ju. Jag åker från birsta till stan igen för att hämta killarna. Kajsa gallskriker o är absolut inte nöjd, från birsta till stan! Kollar klockan, men herre gu hon e ju hungrig! stackars tjej :´( På vägen håller jag dessutom på att krocka :-0 ja de va väldigt väldigt nära! *gulp* Tvärnitar utanför firman, ut ur bilen, "sliter" ur bilstolen o in på firman. Ja, Kajsa lugnade sig korta biten in (undra väl va som hände) Men började snabbt igen, får upp henne och TANTEN bakom disken lägger huvet lite på sne o oj ar sig lite... meen ååhh...

DU ! Jag är fruktanmsvärt  irriterad och arg nu! Ja så arg så jag skulle kunna gråta. Såhär (skrikandes barn) har jag kört ifrån birsta !! Förlåt mej men jag är sååå jädrans irriterad, upprörd och arg på Er ! etc... ja de va en lååång jag drog, minns inte riktigt va ja sa... men ja tårarna kom och jag hade väldigt hög o bestämd röst... skrek kanske..? SÅ FRUKTANSVÄRT ARG !

Ringde Syster när vi va hemma o hon fråga: men va sa tanten då?? - Inget, hon kände att de va nog inte riktigt läge för det *oups*
nä, hon tröck sig bara djupare ned i stolen hon satt i o gapa som en fågelholk.
Såg även Marcus i ögonvrån, ärligt såg han ut o mysa lite o kände nog att - HA´nu får de va ja egentligen hade velat göra. Men ja undra va Zack tänkte när mamma står där o gråter o har väldigt hög bestämd röst. ARG är ordet. Jag sa till honom sen när vi va på väg hem - men nu har du ju sett mamma riktigt arg... Va?? närdå?? så de va nog inte så farligt ändå ;) 
Så idag fick jag vara den där kunden de sitter o pratar om på lunchrasten ;) men de bju´jag på.
 
Marcus sa att han aldrig sett mig så arg nån gång...!  Sen satte jag mig o samlade krafter igen, amma och vi åkte till svärmor på middag som vi ringde o bad om så vi slapp den biten när vi kom hem senare än vi planerat. Inga problem sa hon, de räcker åt er oxå.... LEVER !!! nej för tusan inte de oxå, ja jag hade kunnat bryta ihop för det oxå då, rätt svaga nerver just då kände jag ;) två små bitar åkte ner, men nä ja tugga nog inte o jag tänkte - ingen har väl dött av att äta lever så bära eller brista ;) men jag lever ;)

Så då har vi åkt- söråker-stan-birsta-stan-söråker HELT I ONÖDAN !! :[
De borde få byta fläkten i saaben GRATIS åt oss tycker jag. Då skulle jag kunna be om ursäkt o förlåt till tanten... kanske.

För visst va det väl hennes fel att Kajsa skrek i bilen och att det höll på bli en riktig krock olycka ??

Ostkrokar och OS ♥


Kommentarer
Postat av: Jonasmariam

Hi, I just wanted to say that I really like your site!

2010-12-17 @ 08:10:17
URL: http://jonasmariam.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0