Rörelseleken har börjat !

TACK folketshus i söråker för bra rörelselek ! Ja nu vet ju inte jag va de gör där inne men Zack hade då iaf. jättekul :D han studsa o hoppa o var kvar där inne på tjockmadrassen efter de avslutat så nog ha han längtat tillbaka dit :)
Så mycket att han missa sin data tid idag, ja kanske va de mitt fel oxå men samtidigt så lär han sig juh va som gäller... Vi har nämligen en deal, eller en ny regel om man vill säga så. Att Zack får vara på www.bolibompa.se varje dag en liten stund på kvällen OM han lyssnar på oss så vi slipper tjata när det är saker som ska göras, tex. som idag åka hem från folkan. Jag säger till en gång, en gång till och tredje gången påminner jag om "bompatiden" / datatiden. Då brukar det hända saker! Men idag sprang han tillbaka när han kommit o då sa jag som de va att nu blir det ingen datatid idag. Stora tårar kom o TACK för att Kajsa sov, så jag slapp 2 skrik o panik barn. Han tog det ok ändå o vi kunde glatt gå ut därifrån o åka hem. Men när det va dags för sängen kom han på - men ja har ju inte fått spela dator idag! Nä men du kommer väl ihåg va som hände på folkan? Nääe.... påminnde o då kom ännu större tårar! Gu va jag tyckte synd om honom! Han hade ju bara så kul där o ville så gärna springa lite lite till o Moa va ju kvar o lekte... de va egentligen inte så farligt idag, jag räddade nog bara mig själv från att han skulle komma i säng för sent, lite ångest men samtidigt får jag ju inte vika mig heller när jag väl sagt en sak. hmmm.. varför ska man som mamma (förälder) ta på sig så mycket skuld för saker o ting som händer? Jag tycker ofta att saker o ting e mitt fel. ok, det kanske e det.... ?? Tro han ska få nå extra minuter i morgon, utan att jag säger nåt, så känns det nog lite bättre i mamma hjärtat :) Kalla mig vek, ja gö det ni ;)

Puss och godnatt min underbara skatt ! (som ja säger till Z. varje kväll)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0