Mamman fick sova natten :D

Kajsan har inte ätit nå i natt !!! Hurra - nu e de bara att fortsätta... Veckan själv men ja ska verkligen försöka kämpa med henne!

 

Skulle vart kalasdag idag men sonen i huset har sovit förlite 2 nätter. Somnat sent o vaknat ja inte allt för tidigt men ändock för tidigt för att orka dagen. Igår somna han halv 11 o de funkar inte med kalas då. Han brister för minsta motgång o vi får en kamp. De orkar inte mamman som själv oxå har sömnbrist.

Men i natt fick ja sova bra :D Pappan tog Kajsa o hon hade tydligen somnat om snabbt o rätt smidigt, skööönt ! ♥

Nu e de duschen som väntar så ja orkar kan o vill gå ut på tomten o försöka grejja lite medans kajsamalajsa sover. Man behöver sol o frisk luft för att orka oxå :) så, kampen med att få ut Zack börjar snart... Han vill ju inte!

I natt när jag gick o la mig hade vi 16.9 grader ute ! Helt otroligt ! samma i morse när jag vakna vid 7 tiden... 16 grader :)

Sommarväder ♥


Kommentarer
Postat av: Jennie

HUR i hela fridens namn har ni fått jäntan att sluta äta på nätterna?? Alfred är 15 månader och äter MINST 1 gång varje natt.

Pappan börjar bli lite sliten eftersom mamman måste få sova som ska upp 3 på mornarna.

Tips?!?

Att låta honom ligga och skrika flera timmar är INTE ett alternativ eftersom vi för tillfället sover i samma rum hela familjen..

//Jennie

2010-05-16 @ 12:35:11
URL: http://www.jenniesandstrom.blogspot.com
Postat av: Jennie

Ja nu har vi ju inte riktigt lyckats än... de va första natten.



Zack åt tills han va 2 år o 8 månader !! Trodde grannen skämta med mig när hon sa att hennes dotter ff. åt o va 2 år. (då va zack runt året) Men tydligen kan det hålla i läänge :`( Kanske inte riktigt va ni ville höra men de e sanningen...



Ja, ta man inte kampen och låter barnet skrika så kan de nog dröja, tyvärr. Vi tog inte den kampen me Zack.



Känns lättare nu me Kajsa för hon äter inte välling o Jag skulle Aldrig ge henne det på natten nu, då jag vet hur vi fick hålla på med Z. Men de e ju lätt att säga...



De e klart som attan att pappsen bli sliten !

och Jag förstår verkligen att ni inte tar kampen utan ger välling (eller va han äter) Tyvärr ha jag inte mer tips än att fixa iordning på kvällen ställ i kylen o micra. De e nog de mest snabba sättet. Eller köra med tetror, de åt zack kalla som de va... MEN jag förstår han börja lessna, jag gör ju det o då e Kajsa bara 8 månader...



Tyvärr har jag inget bättre tips :´(



2010-05-16 @ 22:02:43
URL: http://haggkvistbloggen.blogg.se/
Postat av: jennie

Är ju viss skillnad när Olivia slutade äta på nätterna när hon var 3!!! veckor.

Han får äta sin välling. Vi ställer iordning med varmt vatten i termos så det går undan.

2010-05-17 @ 09:03:16
Postat av: jennie

oh ja då förstår jag att det känns frustrerande... kanske redan då han va ett par månader ;)

ja, då e de nog bara att ge tyvärr :( men du, ja lovar han kommer inte vakna o vilja ha välling hela livet ;)

2010-05-17 @ 22:14:15
URL: http://haggkvistbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0