Snart kanske värmen kommer tillbaka...

Sommarvärmen och Kroppsvärmen

Längtar sjukt mycket tills snön är borta nu !

Satt i Driven idag idag kändes de inte alls lika tokigt att stanna bilarna o fråga o öppna dörrar leta streckkoder etc. Man vänjer sig snabbt :)
Däremot sa min kollega att ja skulle sitta ca 45 minuter. Så ja gå ut i bara kortärmad tröja, för de fixa ja me täckjackan som finns där. MEN ja fick sitta i 3 timmar o 45 minuter ! Gissa om ja va genomfrusen, tårna va bortdomnade o ja va så j-vla kall ! OK dumt av mig att inte ringa in efter en tjocktröja/fleece att sätta på mig under täckjackan i storlek S som ja inte ens får igen. Men ja trodde ju att ja skulle bli avbytt... och man vill ju inte ringa o störa, vet ju att de inne har annat att göra än att springa me kläder hit o dit.
Hade ja vetat så hade ja ju givetvis tagit me min fleece ut, o då hade de ju inte varit nå problem. :) 
Efter kvartsrasten fick ja me mig fleecen ut o fick upp värmen lite. och klarade sista timmen mycket bättre :) NU börjar komma till mig o få igång min rätta värme i kroppen. Ska ta o krypa ned i sängen så känns de ännu bättre.


Tulpaner köpte ja me mig hem oxå :)
2 packar till mor o far som va så snäll o hämta barnen idag när de körde ihop sig lite för mig o MrM.
och
2 packar till mig själv bara för att de va billiga o ja ääääälskar tulpaner !
Lite vardagslyx till mamman :) och på söndag bli de SPA ! :D


Höll även på att bli mördad idag - för en påse blomjord ! :/
Herren fann inte påsen o han fick ingen hjälp, tur va att de fanns EN kvar och att han hitta den !
Annars hade han mördat oss !

Sen ha ja mött den veligaste av veligaste, japp älskling till o med veligare än mig ;)
Hon stod o valde tulpaner i över en halvtimme ! näe ja skojja inte en halvtimme för 6 packar som skulle sitta i samma bukett. En av varje färg, nästan, o hon vela på de två sista hur länge som helst. ja sa åt henne att köpa båda o se hur de passa när hon byggde ihop buketten o blev det några blommor över kunde hon väl spara de till sig själv. Näe de gick tydligen inte, hon vela i några fler minuter istället.

SÄNGEN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0