Hon åt välling !!

Jajjemen! Kajsan fick i sig närmare 50 ml välling =) Trodde inte ja skulle kunna bli glad för det - men de e jag :)

Det kommer bli en toppenbra natt - de känner jag på mig ;)
Vi har haft en sån bra dag så de e ju dumt om det inte skulle kunna fortsätta så ;)

Hemma-Dagis-Bvc-Folkansnabbis-Hem-Folkanlunch-Dagis-Hem-Molinderfamiljen-Hem :)

Vi börja med att lämna Zack på dagis, där de hade varit på en liten utflykt till en lekpark idag.
Kajsan o jag gick till Bvc för en 8 mån. koll. 7720 gr 70 cm lång och 44.5 runt huve´. Bvc sköterskan Maria såg på mig hur "sliten" jag e, hon sa åt mig att åka bort en helg. Jaja jo jag hade tänkt det oxå...till hösten. TILL HÖSTEN?!!? men Jennie de e ju NU du behöver det! Jo, de e ju sant men jag ammar ju fortfarande o ja har verkligen inte hjärta att bara lämna o åka just nu, så därför räknar jag med det till hösten...Jag både ser o hör att du verkligen vill ge din dotter det bästa, men du behöver nog åka iväg en sväng o du ska verkligen inte ha något dåligt samvete alls över att åka om du nu bestämmer dig för att du ska det, vilket jag tycker att du ska! Men hon ammas ju fortfarande, DU, hon klarar sig! Hon äter väl mat? Ja så idag va de en utomstående som såg utan att jag ens sagt nå om sömnen, så ja e nog rätt slut ändå, trots att jag känner mig mycket piggare än förra veckan.
Och att en Bvc sköterska inte proppsar för amningen känns ju oxå skönt, men hon e ju 8 månader oxå så de känns som att de e dags att sluta snart...

Sen gick ja en snabbis på folkan me låneböckerna och hämta filiokus fredriks trolleribok som jag köpte igår men inte tog hem så han inte ska se den innan födelsedagen :) lurmamma :D haha!

Efter det gick vi hem, kajsan sov gott o jag plocka disken - skööönt det blev fint igen :) och så torka jag lite med nya trasan jag köpt :)

Gick upp på folkis igen när kajsan vaknat för lunch me tjejjerna - vi e 5-6 stycken som brukar ses varje tisdag. Och alla har varsin liten dotter :)
Bokade med Jessica att äta middag där så när jag hämtat Zack gick vi hem för att grejja ordning Korvstroganoff o jessica koka ris. Perfa det när vi båda e ensamma hela veckan. Killarna lekte hur bra som helst :) Både inne o ute.

Sen hem för ett utbrott då Prins insåg att han missat bolibompa ! Jag berätta för honom innan vi åkte att idag kan det bli så att vi missar bolibompa för att vi åker till Axel o leker istället. Men dumma jag sa det då han satt vi datorn! Självklart hade han ju inte hört någonting av va jag sagt :/ trots att han svara mig när jag sa det. :/

Båda barnen sover nu, Zack ha sprungit upp flera gånger av att vara törstig, eller nyfiken på vad jag gjort eller bara ta ett varv - mamma ja kan inte sova... Men nu ligger han o sover. Jag ska gå o fortsätta med Kalasinbjudningarna som ja sitter o knåpar ihop. Hoppas kunna träffa Helena för att planera ordentligt. Vi ska ha kalas ihop. Ida fyller ju 29 maj så vi slår ihop o kalasar i lekparken. De bli bra det !

Kom igen nu Kajsa Sov hela natten - pussgurkamammas ♥

Kommentarer
Postat av: Mommis och Moff

Var duktig tjej nu Kajsa och ät mer välling så kanske du kan vara hos Mommis och Moff snart.

Mamman äsklar dig fast hon kanske behöver vila ensam lite.

2010-05-18 @ 22:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0