En toppen morgon sen då... ?

Morgonen börja kring 06.30 med att Lilla K. ligger glad pigg o vaken i sängen o småpratar :) De e en härlig start det :) *kärlek*
Vi steg upp slog på Nyhetsmorgon på Tv4. Där sitter Jenny, ja programledaren som igår va hemma o tog hand om magsjuk familj ! Men stackars de som fick träffa henne idag ! Hon kan ju bära på smittan... jaja, jag va iaf. inte där så ja bör ju klara mig ;)
Jag o Kajsa fixa frukost kring kl 8. Kaffedoften spred sig och juicen blandad kom Zack tassandes ut från sitt rum.
Kajsa mumsa tekaka med smör i småbitar =)

Vi fick för oss att göra en Trolldeg (Saltdeg) 
1 dl vatten
1 dl salt
2 dl vetemjöl
ev. karamellfärg
Satan! vi hade inge salt ! Bara grovmalet... så de va bara till att kvarna en dl det - aj aj aj i armen! Det blev en halv dl så vi gjorde en halvsats. Gick ju bra det oxå :)
Min tanke var att vi kunde göra små kycklingar att hänga i påskriset. Resultatet se du nedan :) Men var är kycklingarna ???

   

   

Sen är det inte bara jag som längtar till påsk tro jag...

   

Efter baket blev det en liten fika med kaffe/festis och bulle. Lite energi för ica-promenaden Måste ju ha vanligt salt till nästa deg. Samtidigt passade vi på att lämna en kasse kläder i UFF lådan. =) De känns bra.



Hemma igen efter ica promenaden... När ska all denna snö försvinna ??

   

Här sitter Zack med sina vänner Klä-klä och Attneh på Rymdskeppet utanför vårt hus. Visst ser ni vännerna ?? =)

   


Sen gick vi in o gjorde mer Trolldeg- en gul :) men nä de blev inte många kycklingar vi kom ju på att de va roligare me lussekissar ;)
Jag försökte även göra Hand- och Fotavtryck på Kajsa. Stackarn fick tag i deg mellan fingrarna o snabb som attan in i munnen, hua hon skaka av smaken. De e ju inte gott me salt heller...

Middagen bestod av Fläskfilé i ugnen med soja-sambal gräddsås och ris. GOTT !

Ja de va väl vår dag det. Nu e de dags att väcka Kajsa så hon inte sover för länge. Liten är trött för hon ha ju inte sovit nå mycket alls idag. Annars somnar hon väl sent sent för natten.
Väcka Kajsa se Let´s Dance :D

Såå skönt att ha Marcus hemma i helgen ♥

11 år 7 månader ♥


Kommentarer
Postat av: Tess

Gud vilken mysig dag det verkar ha varit!! :-)

2010-03-05 @ 21:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0