Besviken ! Stackars lille killen :(

Zack ville inte till dagis i morse. Vi hade kommit överrens om att han skulle klä sig på en gång på morgonen - vilket gick hur smidigt som helst. Sen frukost och dags att ta på ytterkläder. NEJ MAMMA ! Jag ska inte till dagis ! Jag vill inte vara ute där !
VA?!?! vi som va överrens i går kväll om hur morgonen skulle se ut och att vi skulle gå till dagis. :-o
Nähä! Det som såg ut att flyta fint sluta i diskussion, lirkande och mutan för att få på ytterkläderna och gå ut.
Tog en omväg o försökte göra våran promenad till något kul. Mamma när ska vi gå hem igen?? Mamma jag tänker inte va på dagis i dag... Vi gick ändå dit och prata på vägen om va vi skulle göra efter dagis etc.
Väl där möts vi av Nora och Zack bli ju glad och vill gärna visa vattenbanan de lekte med i torsdags och tänkte fortsätta leka med nu.
Vi stod där o undrades över det frusna vattnet.. det gick ju inte att göra nån bana!
Fler barn kom dit även två fröknar.
- Men då så Zack då går mamma, Puss älskling!
så gick jag. Han stod o titta ned o jag trodde han börjat leka med nora.
Sen fick Jessica hämta killarna från dagis medans jag satt kvar på folkan me små bruttorna, praktiskt att hjälpas åt :) Det hade kunna bli fel då morgonen va så tokig, men det gick bra, killarna bara skutta med, glada över att få mellisfika på folkan.
Men de första Zack sa när han såg mig var - Mamma du sa ju inte att du gick ! Jag blev jätte ledsen :´(
Men lille stackarn uppfatta inte att jag gick! Man får ju aldrig lämna ett barn på dagis (eller nån annan stans) UTAN att säga hej då ! Man får inte smita !
Jag skäms! Han uppfattade inte mitt hejdå utan tror att jag bara lämnade honom. :(
Men mamma! jag ville ju inte vara på dagis. :(
MITT hjärta blöder - Stackars lille son. 
Jag var ledsen 6 gånger!! eller 7 ! Och jag tänker vara, minns inte om han sa arg, sur eller ledsen på dej i 10 dagar! Men fy stackarn de va ju verkligen inte meningen att smita :( Jag förstår att han e besviken o ledsen på mej. Jag har sagt förlåt flera tusen gånger idag. Och nu i kväll när vi borsta tänderna sa han - jag är inte ledsen längre. Men dagen va inte så kul, mest ledsen. MEN FY VA DE SVIDER I HJÄRTAT !

Jag som e hemma o allt, varför tvinga ja dit honom idag?? För att jag själv skulle kunna ta en promis och lunch på folkis.
Jag lova honom att komma tidigare i morgon iaf. Jag har ju sjukgymnast tid så jag måste ju dit. Sen hämtar jag honom efter lunch kom vi överrens om. I morgon e de ju inne på fm. o de tycker han bättre om. De förstår jag, så tråkig utegård som de har. Bara asfalt och en stor slänt. 2 gungor och ett litet mini klättertorn med en mindre rutchkana än de har ute på småbarns dagiset. Snevridet!!

Hoppas vi slipper bråk i morgon nu, annars få han väl följa me till sjukgymnasten då, inte mer me det. Jag tvingar honom inte till dagis !

Puss o gonatt

Kommentarer
Postat av: Therese

Åhh jag blir alldeles tårögd, hade precis känt som dig.

Men jag tror att den som kommer att komma ihåg det som hände är du.



Pöss

2010-04-21 @ 12:01:15
Postat av: jennie

jadu, tårögd bli jag oxå. Men jag tror han kommer att minnas... lämnad fast man inte vill. :(

2010-04-21 @ 21:33:39
URL: http://haggkvistbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0