Dagens Dagis Dag ...

Jag har fortfarande ett sår i hjärtat över gårdagens dagisdag. :´( Idag ville han ju inte heller dit, men jag skulle till sjukgymnasten och därför fick han gå. Men jag lova hämta honom tidigare, direkt efter lunch kom vi överrens om. De e så skönt att han är stor o det går att prata med honom.

Det gick hur smidigt som helst i morse! Kläderna va på på ett killivipp! Så överraskande o roligt. INGET TJAT !! TACK lilla älskling ♥ Frukost och på med ytterkläder gick oxå smidigt. Trots att han egentligen inte ville till dagis :´( Men vi pussa hejdå och han sprang in för lek. Så han trivs ju o har det bra.

 

Jag hämta honom precis som jag lovat. Vi for till Morfar o fika, mötte båda mina mostrar och morbror :) Men de e så taskigt att jag e så trött! Känner mig helt slutkörd, inget är riktigt kul längre o jag bara snurrar med i mammahjulet, Känner mig sunkig o smutsig av snor hela tiden ! Men men de vänder nog snart. Snoret först o nätterna sen :)

 

Vi prata på vägen till dagis om morgondagens dagisdag. Bestämde att han skulle vara ledig o vi skulle åka o köpa nya skor åt honom. Men när jag hämta så sa jag för mig själv, vi måste ta med alla kläder för nu e du ju ledig i morgon o över helgen. VA?!? näe! eller mamma va e de för dag i morgon?? Torsdag... Näe näe då ska jag gå! o du får INTE komma tidigare! Jag stod som en liten fågelholk men sen klarna det. De har en speciell torsdagslek, eller han o Nora lekte den i torsdags så de tänkte leka det även denna så de bli dagis i morgon iaf. :) Skönt nu känns det lite mer positivt igen. Och vips fick mamman en "ledig" dag till... promenad och förhoppningsvis en folkan lunch med Helena o Hilda :) Annars bli det nog birsta o nya leggings till mamman.

 

Strax kommer Zack hem från sista Rörelseleken för denna termin. Så då bli det dags för kvällsfika för barnen!

Mammas ♥

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0