Godmorgon godmorgon !!

Jajjemen uppe me tuppen även idag. Jag gick o la mig vid midnatt då låg hon o prata o lekte med "råttan". Hon fick en alvedon för hon va skållhet ! Lillstackarn, de e ju jobbigt :( Hon fick lite vatten i flaska men va inte riktigt nöjd med det så jag tog upp henne o amma, ja bättre nu så kanske hon sover sen, mycket riktigt det gjorde hon, somna om ca 00.45 och sov till strax innan 06.30. Vilket gav mamman 5.5 timmars sömn :) jiiha! underbara sömn!
Gick direkt o bytte blöja på henne o i med en alvedon. Sen när jag satt o amma kändes hon faktiskt inte så varm... undra om hon fick alvedon i onödan ELLER om den hade börja verka... För varm va hon när hon vakna, men de kan ju även ha varit lite extra mysvarm efter hon sovit. Men det kändes mer än så. Jag e lite för dålig på att ta fram termometern o mäta, man känner ju på barnen om de ha feber o sen se man ju hur de mår... men ja jag vet de e säkert bra att veta exakt. Men den biten e Marcus bra på. Dehär är hennes första riktiga feber sen hon föddes. De e ju bra att vi klarat oss så här långt som 6.5 månader! Eller hur :)
Nu sover hon igen o jag hoppas hon e piggelinis när hon vaknar.

Kaffet e kokt (bryggt) o frukosten e framdukad, undra om jag ska väcka mannen i huset eller låta han snarka vidare ett tag så han orkar fixa buffén idag som han e så laddad för att göra... OCH att jag får en chans att gå o vila lite (om jag nu tar mig den tiden...) Men jag går hellre o plockar, ja jag tro jag har fått nån vårknäpp ;) vill röja röja röja. Var e solen ???

Nu kom Z. påklädd o klar ! FRUKOST TAJM !! (mannen får sova lite till)

Skön långfredag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0