Nattens bekymmer... TIPS TACK !!

VAD GÖRA ???

Kajsa vaknar flertalet gånger även i natt, vi som haft det rätt ok med en eller max 2 uppvaknande o då amma o somna om. Nu vaknas det o skriks måste kramas lite o sen somnar hon visserligen om MEN jag får ju gå upp o bli avbruten i min sömn.
Näe jag hade inte räknat med annat heller när vi skaffa ett till barn så sånna kommentarer kan ni spara på! Tack!
Ja de e säkert förkyldning o tänder på G. o att de e därför dessa uppvaknande sker MEN jag vill ju inte att hon får det till en vana. Jag håller på att bli knäckt av för lite sömn känns det som :/ Inatt vakna jag till 6-7 gånger !
Inte konstigt man känner sig lätt knäckt !
Jag hoppas det vänder snart...

Mannen??

Jodå visserligen hemma, men här ser man vem Zack ärft sitt sovande av! Pappa!! I natt tom. putta han på mig - Gå in till Zack! (bli inte arga nu, de ha jag redan varit, eller snarare ledsen) Han gör det i sömnen, helt borta... HJÄLP hur får man honom "mer vaken" på natten?? Han sover såå djupt ! Det tar ju mer kraft av mig att väcka honom än att göra det som ska göras själv... Döm honom inte nu utan kom med bra förslag istället e ni snälla. :´(

Nu ska jag passa på o sova lite när LillaK. ligger sött o sover och Zack inte e hemma.
Hoppas hon ger mig en timme iaf.

Puss ♥


Kommentarer
Postat av: Mli

Åh, stackare! Ellie var ett otroligt besvärligt natt barn och jag hade det så där i tre månader. Vakna mer än en gång per timme ibland. Och var svår å lägga. Jag gjorde det helt enkelt så enkelt som möjligt för mej själv. ställde spjälsängrn vid sängen tog bort långsidan å bara rullade dit när jag skulle amma. Då vande hon sig att inte behöve bli upptagen ur sängen, vilket kanske kan va bre tills senara? Nu har jag till och med slängt ut B ur sovrummet eftersom han snarkar och tar upp stor plats, Han har bara ansvar för Ellie på natten och har då alltså barnvakten på högsta volym nära huvudet så han ska vakna ordentligt. Ibland så ringer jag han på mobilen också :) Lite tråkigt å sova på var sitt håll men det är ju bara under en kort period här i livet :) Hoppas verkligen att det blir bättre snart...

2010-04-08 @ 11:27:35
Postat av: Mommis och Moff

Ta med dig ett vattenglas till sängen ikväll och när inte M vaknar när du säger till honom skvätt vatten på han, då vore det väl själva f.. om han inte vakna.

2010-04-08 @ 17:45:28
Postat av: Mommis och Moff

Ni kan även byta sida av sängen så M ligger närmast K då kanske han känner större ansvar och vaknar när hon vaknar och skriker.

2010-04-08 @ 17:49:24
Postat av: Jennie :)

Vi har redan bytt sida... jag måste byta ibland för fogarna. Sidorna e olika mjuka.

Ja vatten kanske funka! ;D jag häller nog hela glaset på han :D haha!



Ja men de e ok, om han tar Zack de gånger han vaknar till. Jag kan ta Kajsa för jag vet ju om de e äta hon vill eller bara kramas. Snart snart sover nog hon oxå hela natten utan att ammas... önsetänk ;)



Men MrM skäms ju över att han inte vakna o hur han kunde säga åt mig att gå upp till Z. i natt förstår han inte! Han minns inget av natten...

2010-04-08 @ 22:22:08
URL: http://haggkvistbloggen.blogg.se/
Postat av: Lisa

Heej tjejen! Tänker på dej, jobbigt med för lite sömn.. :-(

Själv sover jag-tokhårt (som M?) De sa att det skulle bli bättre när jag blev äldre, sen sa de att det skulle bli bättre bär jag fick barn.. hahaha, liiite bättre men fortfarande ett handikapp :-(



Vi gör så att Marcus sover i annat rum..då vaknar jag lite snabbare iaf, och framförallt

Marcus får sova :-)

Kraaam på Er!

2010-04-10 @ 09:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0