UTAN godis !

Kajsa i vagnen, overallen på Zack o goretex kängorna på mig Redo för en vinter promenad till dagis i -15 grader.
Zack gnällde lite att han är svag idag, håller han på att bli förkyld ändå??
De skulle åka skridskor på dagis så de hade packat alla barns grejor på en pulka o så bar det iväg mot skridskoplanen. Jag kände att jag skulle ha lite extra tid med honom på dagis o kunna hjälpa till lite med skridskorna. Men det tråkiga var att där skulle det spelas bandy. Vet inte om det var skolan eller så som hade fixat nån match. Ja upptaget var det iaf. Så det var bara att knata till dagis igen. Kameran va med oxå men inte laddad, helt batteripaj ! Jaja de va min tid på dagis det. Synd det inte blev mer av det. Men det kommer ju fler dagar som mamman kan vara med, jag tro iaf. Zack uppskatta att jag gick med den där biten.

Jag o Kajsa fortsatte vår promenix till ICA, köpte lite katrinplommon åt henne, stackarn bli ju så tokig i magen av maten :( Mjölk,bananer och en loka. Sen till OKQ8 för MeandI paketet :D och det bästa - jag gick ut därifrån UTAN GODIS !!! De säljer ju de bästa bästa, Specialnogadorer och Sura nappar. BRA JENNIE !! Det blev en triss o en bingolott istället ;) tänkte mysa med Zack på söndag, han gillar bingolotto han. Så jag valde slutnummer 4 precis så många år han är, så kan vi ju hoppas att det är 14 för det e hans lyckonummer :) Trissen får vi se när den skrapas, ligger tryggt i plånboken o där brukar mina triss få ligga nån dag tills jag kommer ihåg de.

Den rutten tog oss närmare två timmar ! Ja vi gick rätt sakta men SKÖNT va de :) Men mindre skönt för fogarna :`( tyvärr.

Så nu har K. somnat om efter mycket skrik o panik ! Tro jag la henne för sent :( och så behöver hon bajsa. Stackars liten bli ju lite hård av maten :( 

Och nu kom stackars Marcus vars värme i bilen inte fungerar. Han åkte kl 8 i morse o kom hem nu, halv 2. I en kall bil, nä fy 17 inge kul. Så nu bär det av till Verkstan med den och hoppas (för hans skull) att de hinner fixa den innan helgen. Han åker ju till Finland på måndag morgon! Annars bli de kundbesöken också inställda o de bådar inte gott för lönen :/ Han fick ju hoppa över 2 idag för han kan ju inte sitta o åka en svinkall bil i 15 minus!

Ja men de e väl dags att ta på sig grovkängorna igen för en promis till dagis. Skulle vilja köpa ägg o baka en sockerkaka till morgondagens gäster. Ja Jessica o barnen tänkte komma. Men ja tro de få bli fruktsallad o grädde istället. Vi får se...

Hämta son ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0