Övik-Umeå

I måndags skjutsade vi Zack till Moster Annie med Familj. Själva for vi till Övik och sen vidare till Umeå.

I Övik träffa jag Helene med liten Grace 1 månad. Trevligt :) Ingen shopping !! nästan ;) bara till mig själv. Ett Gina linne. Som jag har lyckats kleta ner me avocado så nu ligger det i smutshögen o väntar på att få bli rent... om det går...?? tro avocado e svårt att få bort... :(

När vi kom till Umeå va jag såå trött ! Frusen och helt matt. Middag i restaurangen blev en Club Sandwich - Goood !! Sen på rummet satte sig marcus o jobba lite, jag fota lite, frös, busade med Kajsa o mata sen blev det sängen. Helt oväntat så somna Lilla K. Själv i nya resesängen !! Jag bara la ned henne o sen satt ju jag o såg på tv så hon såg mig bara hon titta upp. Hon låg o prata lite o mojsa me goseråttan sen la hon sig bara tillrätta på mage som vanligt o somna =) imponerande ! 

Hotellutsikten...
    

Sen vakna vi utvilade (eller inte... måste ju upp o amma mitt i natten...) och glada :) för en mysig hotellfrukost
och pussa hejdå till pappa som for vidare till Lycksele.
Jag o Kajsa tog det lugnt på rummet, myste, busa, pussades o kramades i massor! En bra dag vänta :) Kajsa somna mot mig o vi myste så i en halvtimme. Jag som i min vilda fantasi trodde hon skulle sova längre.. pha! Men de gjorde inget för de va Efter 10 me Malou på tv o de va en mamma där som fått barn själv via provrör, tvillingar, ena med en hörselskada och ena lätt handikappad, och själv hade hon fått ett cancer besked. Nä tack ja vill ha mascaran kvar på mig när jag går ut... ja skulle ju ha gråtit floder om jag sett hela.
Men vi packa ned "oss" i vagnen o gick ut på stan :) Kajsa somna om.
Sen tog vi en lunch på Barista. Bra ställe ! Vi satt kvar i en o halv timme tro ja :) jätte mysigt, o det gjorde inte de minsta att vi va själva. Gott var det me laxpasta till mamman och oxkött o grönsaker till dotter.

Sen blev det blöjbyte o prinsessan somna om igen så mamman kunde shoppa lite :)
och dottern bara sov ;)
Sub way macka o amma sen bar det av hemöver. Med varningar på radion om att E4 e jätte hal och risk för köbildning ringer vi Annie o frågar om Zack får stanna en natt till. Självklart fick han det *tack bästa syster*
Ja vi fick stanna i Övik på Max för att "rasta" lillaK. vi hoppa o lekte tills vi såg johnblund komma igen. Så de blev väl ett stopp på ca en o halv timme... men de va gott me en liten burgare ;) Sen somna vi gott både jag o kajsa ;) Hemma var vi ca 22.45 så de va väldigt bra att Z. fick sova över en natt till.
Jag hämta honom dagen efter med Kajsa. Marcus han åkte till Bräcke han. Zack hade haft det så himla bra så inte gjorde det honom något. Han ringde ju tom. när jag o K. satt och luncha o fråga om han fick sova där. Men då trodde tokiga jag att vi skulle hinna hem i någorlunda tid... icke!

Men resan va bra o det va otroligt skönt att sova i hotellsängen ;)
Åker upp till Umeå igen sista helgen nu i mars för en demo på leklera på Barnenshus. De bli bra det :)

Kärlek till livet ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0