Shit pjuh vilken dag !

Pjuh vilken dag !
Först birsta me barnen o fina moster A. 10.00 - 15.30 ! Sen håller vi på att inte ta oss hem! De smäller o ha sig i bilen o de visar sig att (minst) två av hjulen inte sitter fast på bilen ! näe hade inte tagit oss hem om de inte varit för Ove mannen ! TACK ! Eller Annika som inte lät oss köra ända hem. Jag hade tappat ett däck o blivit stående på motorvägen! Fy f-n skrämmande tanke! Men tack o lov gick det bra o nu låter inte bilen illa heller :)

Väl hemma börjar jag med maten. Det går de en propp (igen) micron pajjar samtidigt som Lilla K röjer gärnet o trillar från stolar o har sig. Samtidigt som ja vet att middagsgästerna Therese o barnen kommer närmre o närmre! och här står ja med en frusen korvring i en bäcksvart micro! Ny micro installeras o de flyter på i matlagningen, middag närmare 18.30 men alla överlevde o de ha varit en bra dag ändå :) Tack o lov hade vi en ny micro precis brevid mig ;)
Men ja tro den gamla ändå funkar, de gick ju en propp så de va därför den blev svart, men de fatta inte jag förrän den nya stod på plats o då va de ju väääldigt dumt att byta tillbaka :)
Tanken var att vi skulle ha åkt till de här i eftermidda men ja tordes inte köra bilen, sen titta ove på den o då hade ja väl kunnat men då va de ju middagstid o va passa bättre än att bju in de till oss istället då ? :) Trevligt va de o barnen toksomna helt utmattade efter denna dag, inte konstigt.

Suck o pust nu ska ja ner i mörka källarn o hänga tvätt, gillar det inte då de hunnit bli mörkt även ute. Tur de finns lampor :) Tvättberget växer o ja kan inte ta allt i morgon... I morgon har jag planerat städdag här hemma! Hoppas på finväder så kanske de bli lite pyssel ute oxå. Vore bra om ja hann o orkade med lite wii oxå.
Ja planerna är höga men vi får väl se var de slutar.

Nu tvätten sen puss o godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0